Life down under

Ausztrália beszámolók Hajdú Dani kérésére. No ilyen fejjel lefelé! Meg most ennyi itt az idő: Van több kép is itten: fotók lentalant = down under, és nem a lantot tettem le

egri-nagy.hu

Friss topikok

  • tchangalo: Állítólag lőnek vele minden délben, de előadás közben nem hallottuk a lövést, így közvetlen bizony... (2014.09.23. 12:26) Newcastle, Fort Scratchley
  • Sir: Nagyszerű jó éjszakát! Végre! Pelikánok, hajók, műköves ösvénnek, meg vaslépcsős izék... Jó kép... (2014.06.05. 23:27) Port Stephens hétvége
  • NGGR: az egész milyen? milyen érzések, hangulat, érzet? mármint ósztrália. kicsit sajnálom ezt a folk do... (2014.04.13. 20:00) Shinkanzen
  • Sir: A cseresznye fák virágzása is éppen belefért? (2014.04.09. 09:08) Japán, további képek
  • Sir: Vacsigami? (2014.03.15. 22:24) Jappán

Címkék

2011 (1) 3D-s nyomtató (1) albérlet (2) állatkert (1) amazon (1) Anglia (1) áradás (1) arduino (2) átok (1) ausztrália (13) Ausztrália (46) Ballarat (2) bálna (1) barbie (1) bbq (1) beach (1) bealvás (1) Berowra (1) bevásárlókocsi (1) Biennale (1) bitbucket (1) botanikus kert (2) Bronte beach (1) brooklyn (2) Bunadeena (1) Bundeena (3) bushwalking (10) buszmegálló (1) bútor (1) C64 (2) Calna Creek (1) camping (1) cider (2) Circular Quay (1) Coast Track (2) Cockatoo Island (1) Cook (1) cowan (2) Cronulla (4) csipkebokor (1) Darling Harbour (2) daru (1) demoscene (1) dízelmotor (1) Domain (1) egyetem (10) ekönyv (1) Endeavour (1) építészet (3) erdőtűz (2) évértékelő (1) évforduló (1) felhőkarcoló (2) felszerelés (1) ferrython (1) fish and chips (1) flip-flop (1) fogorvos (1) folyó (8) Fuji (1) gameduino (2) Gardner (1) geek (1) görbe tükör (1) Great Ocean Road (1) gyümölcs (1) hadihajó (2) haditengerészet (2) hajó (1) hal (2) halmazelmélet (1) halpiac (1) Hamilton (1) Harbour Bridge (1) hawkesbury (3) hegedű (1) heliport (1) hexaflexagon (1) hobart (1) horror (1) hőség (1) hullám (1) hyde park (1) IKEA (1) ingóság (2) installáció (1) James Craig (1) Japán (2) játék (1) jetlag (1) kaja (1) karácsony (1) karaoke (1) karavella (1) kenguru (1) kenyér (1) kenyérsütő (1) kígyó (1) kihívás (1) kikötő (8) kilátás (2) kindle (1) koala (1) kódolás (1) költözés (2) költöztetés (1) komp (7) koncert (1) konferencia (2) könyv (1) kookaburra (1) Korea (1) környezetszennyezés (1) kortárs művészet (1) krikett (1) krokodil (1) Kurnell (1) kütyü (2) laptop (1) Lenovo (1) lépés (1) lodge (1) madár (4) mangó (1) Manly (2) marketing (1) Marley Beach (1) Martin Place (1) másfél millió (1) matek (7) Mátrix (1) McMahons Point (3) medúza (1) megfázás (1) Melbourne (9) meleg (2) mérőszalag (1) metróállomás (1) modern (1) monorail (1) Mount Kuring-gai (1) művészet (4) napkelte (2) National Maritime Museum (1) Newcastle (5) North Era (1) nyár (1) nyersolaj (1) nyílt nap (1) nyuszi (1) Ocean Shield (1) oktatás (4) olajfinomító (1) operaház (1) Otford (2) panama kalap (1) papagáj (1) papucs (1) park (1) Parramatta (3) piknik (1) Port Stephens (1) programozás (6) Raspberry Pi (1) reklám (1) repülő (1) retró (2) Roppongi (1) Royal National Park (3) ruha (1) séta (4) sör (1) soul (1) Sydney (47) sydney (11) Sydney Festival (1) számítógép (6) szilveszter (2) szingularitás (1) szivárványlóri (2) szobor (1) szörf (1) t (1) Tazmánia (1) tenger (2) tengeralattjáró (1) tengerpart (2) timelapse (1) Tokió (1) trainspotting (1) túra (10) tűzijáték (3) Unicum (1) utcazenész (2) vacsora (1) válság (1) verseny (1) Victoria (1) vihar (1) vitorlás (2) vitorláshajó (2) vízum (1) vombat (1) vonat (10) wallaby (1) Warabrook (1) woy woy (1) Címkefelhő

2012.11.03. 14:14 tchangalo

Newcastle

Címkék: egyetem matek Ausztrália Newcastle

Ez nem az a Newcastle. Nem 'upon Tyne', hanem itt van Sydneytől két és fél órás vonatútra. Persze nem kimondottan túrista célpont. Azért is mentem mindig csak félútig (Cowan, Berowra, Brooklyn). Csütörtök reggel azonban nekivágtam  a teljes útnak. Az utazás apropója, hogy összeraktunk egy matematikai konstrukciót, amiről 10 évig azt hittük, hogy régi. De aztán csak kibukott, hogy akárkivel beszéltem nem volt világos nekik. Az iráni kollégám, akivel csütörtökön szoktunk összejönni egy kis együtt gondolkodásra, fogalmazta legőszintébben, amikor is ránézett a definícióra és azt mondta "What the f**k is this?!?!" Szóval a dolog újnak tűnik, ezért próbálok minél több matematikussal beszélgetni, hátha már látták valahol. Az összausztrál konferenciáról ismerős arcok közül kiválasztottam egy csoportelmélészt, aki ráadásul igen vicces figura... (mint utóbb kiderült mindig is színész akart lenni).

Szóval írtam egy emailt Murray Eldernek a newcastle-i egyetemről, hogy ráér-e egy beszélgetésre, ha igen mikor. Jött is a válasz:"Jó ötlet, gyere csütörtökön, akkor lesz egy szeminárium is, utána vacsora, maradj péntekig a hotelt fizetem."

"Ööö" - mondtam - "jó! Bankot raboltál, hoteltulajdonos vagy, esetleg megmaradt pályázati pénz?" Válasz helyett a hotelfoglalás visszaigazolása jött. Adott útbaigazítást is, Broadmeadownál leszállni, 226-os busz, és a Maths Stop megállónál leszállni. Erről azt hittem vicc, de nem.

DSC01058.JPG

DSC01059.JPG

Valamint a kampusz is nagyon vagány. Nem parkosított, hanem beleépítették az erdőbe.

DSC01063.JPG

Tetszett a az oktatásjelző fény is.

DSC01062.JPG

11-re értem oda. Du. 4-ig tárgyaltuk a csoportok szorzatait, aztán volt a tanszéki szeminárium. Aztán bor és sajt, meg sör, meg szendvicsek. Ok, a szendvics az valami más eseményről maradt. De a bor és a sajt sztenderd. Annyira, hogy van saját címkézett boruk.

DSC01061.JPG

Lehet, hogy ez kell az erős matek tanszékhez??

Este elfoglaltam a  hotelszobát. Ami hatalmas plusz ilyen fura kategóriás, mert konyha meg mosógép is volt benne.

DSC01064.JPG

Aztán elmentünk vacsorázni. Utólag láttam, hogy egy Eurobar nevű helyen ettünk. Kérdeztem is, hogy mitől európai... "Hát pizzát ettünk, az nem elég?"

Másnap reggel még összefutottunk még egy beszélgetésre, aztán Murray ment az egyetemre, én meg elindultam vissza Sydneybe. Íme a reggeli nyomott arcok.

DSC01066.JPG

Indulás előtt fotóztam még egy pár vicces táblát. Ezek a vidéki kisvárosi ausztrál vasútállomások tüneményesek. A kijelző energiatakarékos.

DSC01068.JPG

Ez meg egy figyelmeztetés, hogy a visszefelé úton nem minden kocsiból lehet kiszállni. Rövid a peron.

DSC01069.JPG

Valamint láttam bozóttüzet is a vonatból. Pedig még nem is száraz az idő.

DSC01072.JPG

Szóval jó kis látogatás volt ez. November végén megyek ismét, akkor egy matematikai vizuálizációs konferenciára. December elején meg Murray szervez egy csoportelméleti találkozót, amire már le is foglalt a hotelszobákat egy szörfös parton. :)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lentalant.blog.hu/api/trackback/id/tr964886892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir 2012.11.03. 20:07:49

Na most új, vagy nem új?
Ez nem derült ki a számomra.
De a fotók jók? :)

tchangalo · http://www.egri-nagy.hu 2012.11.03. 22:58:18

Murray sem látott még függvényekkel történő ragasztást... Szóval egyelőre maradt újnak.

Sir 2012.11.04. 12:20:45

Még én sem láttam. Sőt: nem is hallottam róla!
Maradhat. :)

takacs19 2012.11.16. 20:35:42

És akkor ez most jó valamire, vagy csak ezentúl valami új dolog van a kockás füzetedben? Én is lerágtam a körmöm, hogy mi lett a felfedezéssel...
süti beállítások módosítása