Délután nagy eső volt. Mivel egyetemen voltam, ezért a hazaindulással megvártam a zápor végét. Megnéztem az apály-dagály táblázatot, ma estére nem volt busz írva. Ugyanis a folyó felső szakaszán ha apály van, akkor a RiverCat már nem igazán fér el. S ebben igazuk is van, kis víznél látszik az oszlop mellett rögtön a meder, ami nem jó kis iszapos, hanem rögtön szikla. Szóval ilyenkor hajópótló buszjárat van az utolsó két kikötő között. Az árapályt lehet tudni előre, így fent van a honlapon egy PDF minden hónapra. A ma este OK volt ebből a szempontból, de mikor a hídon mentem át akkor láttam, hogy most nagyon megy a víz. Hát ja, ezért:
From 20011 DEC AU |
From 20011 DEC AU |
Ömlik a kakaó rendesen ezen bizony a fürge katamarán sem tudna megfordulni mielőtt keresztbe állva beszorítaná a sodrás a sziklák közé. Lehet kicsit elméretezték ezt a gátat, vagy mi a fene, merthogy a korlát végülis járdát fog közre, így gyakorlatilag minden zúzósabb zivatar után lezárul az átjárás, arról nem is beszélve, hogy a szutykot lehet majd takarítgatni. Meg az is meglepődött volna, aki ide kötötte volna le a biciklijét reggel.
Az út többi része egyébként remek volt. A buszon is meg a hajón is egyedüli utas voltam. Az olimpiai park után nyugatról megnyílt az ég alja, a lemenő bevilágított a felhőtakaró alá, csinált két hatalmas teljes ívű szivárványt, aztán bearanyozott mindent. Aztán arra járt egy kistesó hajó, egy kisebb katamarán a Fantasea osztályból, na ezzel meg nyomtunk egy tandemet, azaz egymás mellett ugyanolyan sebességgel, egymáshoz képest alig elmozdulva hajózni miközben a táj meg szalad...
Az esti útra metrikus terek lett volna téma, de most valahogy nem sokat olvastam.